Sopimusehdot

Realparts.fi tilaus- ja toimitussopimusehdot

1. Yleistä

Realparts.fi on Realparts Oy:n (y-tunnus 2533624-8) konealan keskitetty verkkokauppa, jossa tuotteiden toimittajina ovat maahantuojat ja valmistajat. Myynnissä olevat tuotteet toimitetaan suoraan maahantuojien ja valmistajien varastoista. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Realparts Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Realparts.fi:n kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Realparts.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Realparts Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Realparts.fi ei kohtuudella voi voittaa. Realparts.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. Asiakas

Yritysasiakkaiden ja Realparts Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Tilausta tehdessä asiakas on velvoitettu luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät yritysasiakkailta tiedot yhteyshenkilön nimestä, puhelinnumerosta ja sähköpostista sekä y-tunnuksesta, postiosoitteesta, puhelinnumerosta. Kuluttaja-asiakas on velvoitettu luovuttamaan nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Asiakas sitoutuu tilausta tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin.

Yhteydenpito asiakkaan kanssa tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Tilauksen tekemisen jälkeen Realparts.fi lähettää automaattisesti tilausvahvistuksen sähköpostilla, jossa on nähtävillä tilauksen tiedot ja tilausnumero. Etukäteen maksettavissa tuotteissa tilausvahvistus toimii kuittina. Laskulla ja rahoituksella maksettaessa lasku toimii kuittina. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.

3. Tuotteet ja hinnasto

Tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotekortilla arvonlisäverottomina ja arvonlisäverollisina. Hinnat eivät sisällä kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tällaisissa hintavirhetilanteissa asiakkaalle palautetaan hänen maksamansa rahat takaisin.

Kaikki Realparts.fi-verkkokaupassa myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Selvissä tuotetieto- tai hintavirhetapauksissa Realparts.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa asiakkaalle tarjotusta tuotteesta tai  ne voivat sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon.

Asiakkaan erityisvaatimusten mukaisesti valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta.

Tavarantoimittaja (maahantuoja tai valmistaja) huolehtii ADR-kuljetusten järjestämisestä voimassaolevien lakien ja vaatimusten mukaan.

4. Maksuehdot ja tilaus

Ajan tasalla oleva lista Realparts.fi:n maksutavoista löytyy osoitteesta: http://www.realparts.fi/maksutavat

Tuotteet ja toimituskulut maksetaan tilauksen teon yhteydessä verkkomaksulla tai luottokortilla. Laskulla ostettaessa asiakas maksaa tuotteen ja toimituskulut laskun saatuaan 14 päivän sisällä. Tarjoamme tuotteille myös rahoitusmahdollisuutta. Tämä vaihtoehto on tarkoitettu tuotteille, jotka voidaan sarjanumeron tai muun kautta identifioida.  Rahoitusta haetaan etukäteen ennen tuotteen ostamista tuotekortilla näkyvän linkin ja lomakkeen kautta. Eril maksuvaihtoehdot eivät edellytä rekisteröitymistä. Tuotteen omistus- ja hallintaoikeus siirtyy asiakkaalle vasta, kun tuote on kokonaisuudessaan maksettu.

Realparts.fi:sta ei ole mahdollista ostaa tuotteita postiennakolla.

Asiakkaan maksettua tuotteet, hänen on odotettava kunnes selain palauttaa hänet automaattisesti verkkokauppaan. Jos näin ei tapahdu, on asiakkaan klikattava itsensä takaisin verkkopankin linkistä. Tällä tavoin varmistetaan, että tilaus rekisteröityy järjestelmään.

Tilauksen jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa. Vahvistuksen puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmään. Asiakkaan on tällöin välittömästi otettava yhteyttä Realparts.fi:n asiakaspalveluun.

5. Palautus-, vaihto- ja peruutusoikeus

Palautus- ja peruutusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkaalle tuote on palautuskelpoinen ainoastaan mikäli tavarantoimittaja on toimittanut väärän tuotteen. Tällaisissa tapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli asiakas on tilannut väärän tuotteen, voi hän sen vaihtaa. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä ennen vaihtoa Realparts.fi asiakaspalveluun. Vaihdosta aiheutuvat kustannukset tulee asiakkaan itse kustantaa. Mikäli tavarantoimittaja (maahantuoja / valmistaja) on toimittanut väärän tuotteen, vastaavat he vaihdosta aiheutuvista kustannuksista.

Kuluttaja-asiakkaille myönnämme tuotteelle 14 vrk:n palautusoikeuden. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön, virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme – annamme sinulle ohjeet tuotteen palauttamiseksi.

Palauttaminen on kuluttaja-asiakkaalle maksutonta, jos tuote voidaan palauttaa postipakettina. Jos tuotetta ei voida palauttaa postipakettina tai se on toimitettu muulla tavoin, vastaa asiakas tuotteen palautukseen liittyvistä kuluista. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä mittatilaustuotteita emme ota palautuksena tai peruutuksena vastaan.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty, kuitenkin ennen tuotteen toimitusta. Mikäli kuluttaja-asiakas ei halua vastaanottaa tilaamaansa tuotetta, tulee hänen ottaa yhteyttä Realparts.fi:n asiakaspalveluun mahdollisimman pikaisesti.

6. Takuu ja virhevastuu

Tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan antama takuu ja takuuaika, joka löytyy jokaisen tuotteen tuotekortilta. Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä. Kuittina toimii Realparts.fi:lta tilauksen yhteydessä saamasi sähköinen tilausvahvistus.

Tuotteen toimittajat (maahantuojat ja valmistajat) ovat vastuussa tuotteen laadusta, virheettömyydestä ja toiminnasta. Jos havaitset ostamassasi tuotteessa ongelmia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme vastaanottaa takuu- ja virhevastuuasiat ja välittää ne tuotteen toimittajalle (maahantuojalle tai valmistajalle) asian loppuunsaattamiseksi. Mikäli tuotteessa on virheitä, vastaa tuotteen toimittaja (maahantuoja tai valmistaja) korvaus- ja palautuskustannuksista. Realparts.fi ei vastaa maahantuojan tai valmistajan mahdollisen laatuvirheen aiheuttamista välillisistä tai välittömistä vahingoista ja kuluista, eikä tulonmenetyksistä.

7. Rekisteriseloste

Realparts Oy:n asiakasrekisteri.