Takuu ja tuki

RealParts.fi takuu ja tuki

Takuu ja laatuvirheet sekä reklamaatiot

Tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan antama takuu ja takuuaika, jotka löytyy jokaisen tuotteen tuotekortilta. Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä. Kuittina toimii RealPartsilta tilauksen yhteydessä saamasi sähköinen tilausvahvistus.

Tuotteen toimittajat (maahantuojat ja valmistajat) ovat vastuussa tuotteen laadusta, virheettömyydestä ja toiminnasta. Jos havaitset ostamassasi tuotteessa ongelmia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme vastaanottaa takuu- ja virhevastuuasiat ja välittää ne tuotteen toimittajalle (maahantuojalle tai valmistajalle) asian loppuunsaattamiseksi. Mikäli tuotteessa on virheitä, vastaa tuotteen toimittaja (maahantuoja tai valmistaja) korvaus- ja palautuskustannuksista. RealParts.fi ei vastaa maahantuojan tai valmistajan mahdollisen laatuvirheen aiheuttamista välillisistä tai välittömistä vahingoista ja kuluista, eikä tulonmenetyksistä

Palautus-, vaihto- ja peruutusoikeus

Palautus- ja peruutusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkaalle tuote on palautuskelpoinen ainoastaan mikäli tavarantoimittaja on toimittanut väärän tuotteen. Tällaisissa tapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli asiakas on tilannut väärän tuotteen, voi hän sen vaihtaa. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä ennen vaihtoa RealParts.fi asiakaspalveluun. Vaihdosta aiheutuvat kustannukset tulee asiakkaan itse kustantaa. Mikäli tavarantoimittaja (maahantuoja / valmistaja) on toimittanut väärän tuotteen, vastaavat he vaihdosta aiheutuvista kustannuksista.

Kuluttaja-asiakkaille myönnämme tuotteelle 14 vrk:n palautusoikeuden. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön, virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme – annamme sinulle ohjeet tuotteen palauttamiseksi. Sopimatta palautettua tuotetta emme hyvitä, vaan palautus hoidetaan asiakkaan kustannuksella.

Palauttaminen on kuluttaja-asiakkaalle maksutonta, jos tuote voidaan palauttaa postipakettina. Jos tuotetta ei voida palauttaa postipakettina tai se on toimitettu muulla tavoin, vastaa asiakas tuotteen palautukseen liittyvistä kuluista. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä mittatilaustuotteita emme ota palautuksena tai peruutuksena vastaan.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty, kuitenkin ennen tuotteen toimitusta. Mikäli kuluttaja-asiakas ei halua vastaanottaa tilaamaansa tuotetta, tulee hänen ottaa yhteyttä RealParts.fi:n asiakaspalveluun mahdollisimman pikaisesti.